Jak správně hubnout? Je sex před cvičením na škodu? A mám jít cvičit spíše ráno anebo večer? Žijeme v informační době, kde máme teoreticky přístup k jakékoliv informaci o cvičení a stravě během pár vteřin, přesto mezi námi panuje spousta mýtů a polopravd.

cvičení

Běhání vám zničí klouby

Říká se to především v souvislosti s nadváhou, kdy se doporučuje začít na kole nebo plaváním. Pravdou ale je, že běhání nám sice vytváří mnohonásobně vyšší zátěž například na kotníky, ale zase jím posilujete svalstvo a vazy kolem nich. Zvyšujete tím i tak produkci kloubního mazu, který vaše klouby chrání. Výsledek tedy zní: MÝTUS.

Chytří lidé sportují méně

Ve společnosti se traduje, že vysokoškoláci se moc nehýbou, zatímco sportovcům to příliš nepálí. Žádný výzkum ani studie to ale dosud nepotvrdila. Faktem určitě je, že mezi profesionálními sportovci přílišné procento vysokoškoláků nenajdeme, ale otázka zní – Proč by se honili za titulem, když na to není čas a dobře je živý právě sport?

Sex před výkonem škodí

Profesionální sportovci i trenéři po celém světě sborově tvrdí, že sexuální aktivita rozhodně jejich výkonnost snižuje a před důležitým výkonem si dávají půst. Do určité míry je toto tvrzení pravdivé, vždy se ale najde nějaké ALE. Fakta o téhle polopravdě totiž už před 7 lety odhalila studie, která proběhla na Ženevské univerzitě. Jak tato studie přesně dopadla, se můžete dozvědět na specializovaném webu se sportovní a zdravou výživou E-vyziva.cz, kde se tomuto tématu věnovali podrobněji.

 Čím delší trénink, tím lépe

Bylo by to krásné, kdyby to byla pravda a růst svalů nebo hubnutí závisely pouze na délce tréninku a vašem snažení. Není to ale tak. Dle výzkumů vám přinese více užitku trénink, který trvá méně než hodinu, než ten který trvá hodinu a půl, nebo déle. Pokud se nejedná o lehkou aerobní aktivitu, více než hodinová zátěž je už pro tělo zbytečnou zátěží.

Jakýmkoliv pohybem se hubne

Pokud bychom to chtěli vzít dogmaticky, tak naše tělo spaluje neustále, i v případě, že třeba jen sedíme před televizí. Abychom ale zhubly, musíme po to udělat víc. Především spalovat více kalorií, než přijmeme, zvolit vhodný aerobní pohyb i odpovídající jídelníček. Stejně jako vám výsledek nezaručí pouze jakýkoliv pohyb, obvykle ani samotný jídelníček nemá maximální efekt. Vždy je třeba dělat víc.

Trénink po ránu je účinnější než ten večerní

Nejeden časopis nám radí, že si máme jít zacvičit ještě před tím, než jdeme do práce. Že nám to dodá energii a budeme mít příjemnější den. Je to možná individuální, ale obecně k tréninku potřebujeme mít v těle zásobu sacharidů, které může tělo okamžitě spalovat. A ty nám především po ránu chybí. Když už tedy cvičit ráno, tak po vydatně „sladké“ snídani (banán, dortík apod.)

Trénink bude ale stejně účinný, jako v jakoukoliv jinou denní hodinu.

Chcete se o cvičení, hubnutí, regeneraci nebo vhodné sportovní výživě dozvědět více? Pak navštivte specializovaný web E-vyziva.cz, kde se dočtete zajímavé informace a získáte cenné rady a tipy ze světa fitness.

Svět Ženy Facebook

Related post

Zdraví

Jak zhubnout na trampolíně?

Móda a Styl Sport

Krásné sportovním oblečení pro ženy to je motivace ke sportování

Sport Zdraví

Kouzlo jógy

Comment(0)