Cvičení jógy přináší tělu i mysli celou řadu pozitiv. Nenechte se mýlit, není to jenom pomalé a nudné cvičení spojené s kontrolou dechu. Díky posilování hlubokých svalů zpevňujete celé tělo, zklidňujete mysl a zlepšujete svou koncentraci.

jóga

Díky praktikování jógy získá vaše tělo pružnost a ohebnost. Než začnete s pravidelným cvičením, zkuste se nejprve rovně postavit a nohy rozkročit na šířku pánve, potom se pomalu předkloňte a snažte se dosáhnout rukama až na zem a nepokrčovat při tom nohy v kolenou. Všimněte si, jak daleko se dostanete. Poté zkuste to samé opakovat po měsíci cvičení jógy. Uvidíte, že vaše tělo získá větší flexibilitu a vy se bez problému dostanete rukama mnohem níž. Během cvičení posilujete celé tělo a díky tomu získáváte nejen lepší ohebnost, ale také větší sílu, vytrvalost a rovnováhu. Jóga pomáhá udržovat vzpřímený postoj a vést ladnější pohyby.

Eliminace stresu a špatné nálady

Jóga bývá často označována jako harmonie mezi tělem a duší. Cvičení jógy má vliv nejen na fyzickou, ale i na psychickou stránku. Pomáhá pročistit hlavu, utřídit myšlenky, zklidnit tělo a oddělit pracovní fázi dne od odpočinkové. Jóga komplexně uvolňuje a pomáhá vytěsňovat zbytečné starosti. Pravidelné cvičení vám přinese pozitivní energii a eliminuje nejen stres, ale také pocit únavy. Během praktikování jógy nacvičíte správné dýchání, které uklidňuje a zlepšuje koncentraci. Oblíbený na zklidnění je například takzvaný „plný jógový dech“, který využívá celou kapacitu plic a spojuje v sobě břišní, hrudní a podklíčkový dech.

  Proč se lidé stávají vegetariány?

jóga

Pomocník při hubnutí

Při pravidelném a poctivém cvičení je jóga ideálním pomocníkem při redukci váhy. Během lekce zpevňujete celé tělo, což se projeví nejen na vaší postavě, ale i na ladnějším držení těla. Možná vám na první pohled nepřipadá, že pomalé jógové prvky mohou pomoci při hubnutí, ale opak je pravdou. Kouzlo tkví v efektivitě cviků. Během cvičení spalujete kalorie, nastartujete metabolismus a posílíte tělo.

Dalším benefitem je pozitivní působení jógy na vaše zdraví. Jóga pomáhá proti bolesti zad a krční páteře. Správné cvičení vás může zbavit také bolesti hlavy. Pravidelné praktikování jógových cviků pomáhá snižovat krevní tlak, hladinu cholesterolu v krvi i krevní cukr. Řada studií dokazuje, že lidé cvičící jógu mají lepší a kvalitnější spánek. Existuje také několik jógových sestav, které je vhodné cvičit přímo před spaním.

Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

StyleMag.cz

In-In.cz

GoldBach.cz

Related post

Zdraví

Zdravé mlsání

Sport Zdraví

Mýty a fakta kolem cvičení a spalování tuků

Články

Jsou elektronické cigarety opravdu zdravější?

Comment(0)