Superpotraviny nabízejí našemu organismu spoustu benefitů za málo – stačí je sníst. Přemýšlíte, jak je zařadit do svého jídelníčku? Nechte se inspirovat našimi tipy.

Začněte vyváženou snídaní

Zapomeňte na obligátní celozrnnou housku se šunkou a dej si k snídani kaši. Pod pojmem kaše si nepředstavujte šedivou hmotu z ovesných vloček. Kaši si můžete připravit jahelnou, kukuřičnou, rýžovou nebo třeba pohankovou. A když vám nebude chutnat kaše připravená z vody, můžete ji vyzkoušet připravit s mlékem nebo rostlinným nápojem (skvěle chutná například mandlové nebo rýžové mléko). Kaši po uvaření oslaďte medem, ozdobte sezónním ovocem a posypte goji nebo drceným konopným semínkem.

 

Rychlý tip: Nemáte-li čas nebo se vám prostě po ránu nechce vařit, vyzkoušejte hotové snídaňové kaše. Ty zalejete v misce vodou, necháte pár minutek odstát a můžete snídat.

Pokračujte výživným obědem

Střídáte v přílohách neustále brambory, rýži a těstoviny? Uvařte si třeba quinou. Stačí ji propláchnout vroucí vodou, aby se zbavila případné hořkosti, a zhruba deset minut povařit. Získáte křupavou, oříškově chutnající přílohu, kterou můžete promíchat například s cherry rajčátky a zelenou cibulovou natí. K obědu jsou perfektní také batátové hranolky. Stačí batát nakrájet na tenké proužky, promíchat s kapkou oleje, posolit a dát do trouby upéct. Po obědě si pochutnejte na rychlém chia dezertu. Stačí do obyčejného nebo rostlinného mléka zamíchat pár lžic chia semínek a počkat, až se chia semínka nacucají tekutiny a obalí slizem, který celou směs zahustí. Pak už jen výsledek ochutíte oblíbenou marmeládou a sníte.

Rychlý tip: Zakousněte se po obědě do raw tyčinky. Ochutnejte třeba příchuť s kakaovými boby, acai nebo macou a můžete si odškrtnout další superpotravinu v jídelníčku.

Den zakončete lehkou večeří

Ať se stravujete normálně nebo se zrovna snažíte zhubnout, a tak preferujete lehčí večeře, v obou případech si můžete k večeři nadávkovat další porci superpotravin. Stačí si například uvařit polévku z červené čočky a okořenit ji například kurkumou. Nebo si připravte zeleninový salát a posypte ho nasekanými vlašskými ořechy. Mezi absolutní bomby, co se superpotravin týče, patří ty s vysokým obsahem chlorofylu. Co jim však příroda nadělila na působení, to jim ubrala na chuti. Proto se zelený ječmen nebo spirulina a chlorella hitem vašeho jídelníčku asi nestanou. Užívat je nicméně můžete ve formě tablet. I v této podobě si své zázračné účinky zachovají a spolknout pár tabletek je přece jen příjemnější záležitost než popíjet sklenku zeleného, divně chutnajícího a nevábně vypadajícího nápoje.

Rychlý tip: Chystá se k vám návštěva? Vyměňte chipsy za zdravější občerstvení – mezi superpotravinami sáhněte například pro raw krekrech.

Redakce Press-News.cz

Doporučuje další zajímavé články na mediích

Copywrighter.cz

Promo-clanky.cz

SEOlaborator.cz

 

Svět Ženy Facebook
Comment(0)