Veganství je pro mnohé životní styl a odmítají konzumovat živočišné produkty a maso. Odmítají využívat zvířata pro mléko a další výrobky. Někteří vegani z přesvědčení nesouhlasí s rybářstvím, vyhýbají se medu, nesouhlasí s myslivostí, chováním zvířat v zoo nebo v cirkusech. Důslední vegané nepoužívají výrobky z kůže, vlny, hedvábí a používají kosmetiku výhradně netestovanou na zvířatech.

Motivaci stát se veganem má každý jinou, nejčastěji však jde o soucit se zvířaty, zabránění jejich utrpení při chovu či rybolovu, apod.

Vliv veganské stravy na naše zdraví

Veganská strava je ochuzena o maso a živočišné produkty. Je důležité dbát na dostatečný přísun vitaminů skupiny B, D, jódu, selenu, ale také vápníku, omega-3 mastných kyselin. Je vhodné si sestavovat jídelníček vyvážený, maso například nahradit quinou, sójou. Zvyšte příjem luštěnin, celozrnného pečiva, ovoce, zeleniny, ořechů a dalších zdrojů vitamínů a minerálů.

Zvažujete, že přejdete na veganskou stravu? Nejrychlejší je zkusit naše veganské recepty. Pro orientaci se v jídelníčku je vhodné také navštívit veganskou restauraci ve vašem okolí. Snadno se dozvíte, jak pestrý může váš jídelníček být. Je dobré si také zjistit, jaké jsou alternativy výrobků, které nahradí maso či vejce, například tempeh. Obejdete se bez nich, ale jsou velmi užitečné a vaše jídlo obohatí.

Mezi alternativy patří nejen tempeh, ale také tofu, seitan, sojové maso, mléko, rostlinné sýry, ale ochutnat můžete také tofu utopence, různé paštiky a také rostlinné párky a salámy. Nebojte se zkoušet nové recepty, experimentovat s kořením a novými chutěmi. Jídelníček vegana je poměrně pestrý, můžete využívat těstoviny, ovoce, zeleninu, ořechy, apod. Je důležité se také připravit na mnohdy až nepřátelské reakce svého okolí.

Svět Ženy Facebook

Post by admin

Related post

Zdraví

Slavní lidé, ochrana zvířat a vegetariánství

Zdraví

Jak souvisí vegetariánství s ochranou planety?

Zdraví

Proč se lidé stávají vegetariány?

Comment(0)