Milujete chilli con carne? Pak určitě znáte barevné fazole. Barvy jsou různé, dozrávají v hnědé, červené i černé. Můžete také vyzkoušet i další odrůdy pikantní strakaté pinto, nebo italské borlotti. Váš pikantní pokrm zcela obohatí a dodají i potřebné látky.

Fazole mohou obohatit váš jídelníček a pomoci i k aktivnímu životnímu stylu. Obsahují velké množství rozpustné i nerozpustné vlákniny. Vhodné pro aktivní lidi a hlavně sportovce. Jsou výborným zdrojem bílkovin a pomáhají budovat svalovou hmotu. Jeden šálek vařených fazolí denně může snížit hladinu cholesterolu až o 15-20%, stabilizije inzulin, pomáhá s krevním tlakem a zabraňuje vzniku infarktu.

Myslíte si, že znáte fazole?

Skvělé pyré například připravíte z bílých fazolí. Mají jemnou strukturu a krémovou chuť, pouřívají se k přípravě různých druhů jídel, hlavně polévek, salátů, pomazánek, ale i jako příloha. Před uvařením se namáčí až na deset hodin. Následně se vaří asi 20 minut.

Vyznáte se ve fazolích?

  • Fazole Černé oko, bílé fazole s očkem mají jemně neutrální chuť. Obsahují hodně kyseliny listové. Převážně se hodí do polévek a zeleninových nákypů. Opět se musí předem namočit a vařit třeba i v tlakovém hrnci.
  • Purpurové fazole, neutrální chuť lze báječně okořenit bylinkami akořením.
  • Adzuki, zasytí i na dlouhé hodiny. Jejich chuť je jemně oříšková, velice chutné. Obsahují vápník a hodně fosforu.
  • Mungo, vynikající zdraj vitamínů, draslíku, železa a hořčíku. Jsou vhodné k naklíčení, protože nepodléhají plísním. Mají jemně hráškovou chuť.

Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

Onlinepraha.cz

Finlist.cz

40plus.cz

Related post

Články

Jsou elektronické cigarety opravdu zdravější?

Zdraví

Nejen oblečení, ale i chrup je vaše vizitka

Zdraví

Podpořit imunitu a detoxikaci je nejlepší cesta k lepšímu zdraví nejen v zimě

Comment(0)