- Komerční sdělení -zeny
ZajímavostiPandemie jako tvůrčí a umělecká inspirace

Pandemie jako tvůrčí a umělecká inspirace

-

- Komerční sdělení -aktuality

Pandemie koronaviru přinesla vedle negativních dopadů i nutnost zastavit se a soustředit se víc na sebe a své blízké a ty, kteří potřebují pomoc. Pro mnohé umělce a lidi v kreativních povoláních vyústila v nové impulsy pro jejich tvorbu. 

„Během koronavirové pandemie jsem pracovala na kolekci obrazů Pray for Asia/The Brilliant for Asia, kterou chci podpořit místo, kde pandemie začala,“ říká Magadalena Nováková, absolventka pražské Akademie výtvarných umění, jejíž autorský rukopis se vyznačuje kombinací realistických prvků a abstrakce. Výstava nových obrazů inspirovaných asijskou kulturou proběhne na podzim v pražském Buddha Bar Prague. „Deset procent výtěžku chci poslat na charitu. Pevně doufám, že krize, která stále ještě neskončila, promění lidi k lepšímu,“ doplňuje Magdaléna Nováková. 

Také známá pražská šperkařka Jitka Kudláčková nabízí kolekce s povzbudivými symboly, které mají pomoci překonat náročné období, které nyní zažíváme. Šperky z kolekce Andělé a andělíčci tvoří přívěsky a náušnice ve tvaru zlatého andělíčka doplněného diamanty. Součástí kolekce Láska, víra a naděje jsou zlaté šperky složené ze symbolů srdce, křížku a kotvy. „Odjakživa díky nim vyhráváme bitvy, překonáváme nejtěžší chvíle a radujeme se ze života. Lásku, víru a naději budeme vždy potřebovat,“ říká Kudláčková. „Kolekce Andělé a andělíčci byla vytvořena jako podpora a pozitivní symbol. Je plná andělíčků pro děti a andělů strážných pro dospělé,“ dodává.

Velkým zásahem do běžné tvorby byla zejména první fáze pandemie pro ostravskou návrhářku a malířku Marcelu Vymyslickou. Ze dne na den se ukázalo, že Česko nemá dost ochranných roušek, proto se návrhářka, která šije pro vlastní značku luxusních oděvů Marva de Luxe, přes noc proměnila v dodavatelku až 200 kusů roušek denně pro potřebné. „Končily jsme ve 21.30 a já odcházela domů jako Pinocchio, dřevěné nohy i ruce. Když jsme počítaly deset kusů roušek pořád dokola a nemohly se dopočítat, řekly jsme si, že už asi je čas jít domů. Dvě švadlenky doslova zavařily šicí stroj,“ popisuje jeden z náročných březnových dní Vymyslická. Podle návrhářky zájem o kvalitní roušky stále trvá i nyní, kdy se opatření rozvolňují. „I sousedi z Německa se přihlásili o roušky, zajímají se především o hedvábné roušky, které jsou velmi příjemné na kůži a dá se v nich dýchat,“ říká. 

Nyní se Marcela Vymyslická zase začíná soustředit na své původní plány, které narušila pandemie. „V nejbližší době otevřeme nový stylový showroom, kde budou mít zákazníci konečně možnost vyzkoušet si v hezkých podmínkách oděvy, zhlédnout mé obrazy, a přitom si dát v klidu kávu a posedět. Doteď se vše zkoušelo na dílně,“ vysvětluje.

Podobně hektické dny zažívala v minulých týdnech i pražská návrhářka Ivana Rosová, která šila mimo jiné i pro lékaře, sestřičky, i rodiče malých pacientů na dětském oddělení hematologie a onkologie v pražské motolské nemocnici. „Vyrobili jsme kolem 30,000 roušek. Jsem moc ráda, že navzdory krizi jsme jako módní firma mohli přispět k okamžité pomoci a pokračovat alespoň v nějaké formě byznysu,“ říká Rosová a nastiňuje své další plány. „Před krizí jsme měli naplánovanou novou kolekci pro jaro/léto 2020, ale tu jsme museli zrušit jako většina módních značek. Plánujeme teď menší kolekci na léto, kde uvedeme novou linii velikostí i pro plnoštíhlé a větší kolekci plánujeme na podzim/zimu 2020. A také posílíme náš market a online prodej, který nás v době krize zachránil,“ doplňuje.

Všechny tvůrkyně zmíněné v článku jsou členkami Českomoravské asociace podnikatelek a manažerek (www.cmapm.cz), která podporuje jejich tvorbu i aktivity a byznys dalších 160 členek.

Mohlo by se vám líbit

Červené víno – uznávaný symbol chutí

Červené víno, skvostné dílo vinařů a oblíbená chuťová pochoutka mnoha milovníků vína po celém světě. Tato výjimečná nápojová lahůdka...

S jarem přichází ideální čas na reorganizaci vašeho domova. Jak na to?

Zima se chýlí ke konci a o slovo se konečně hlásí jaro. Delší dny a slunečné počasí vlévá lidem...
- Komerční sdělení -zpravy

Proč byste měli vyzkoušet přírodní kosmetiku?

V posledních letech se stále více lidí obrací k přírodní kosmetice. A není divu. Nabízí totiž hned několik benefitů,...

Už jste četli?

Červené víno – uznávaný symbol chutí

Červené víno, skvostné dílo vinařů a oblíbená chuťová pochoutka...
- Komerční sdělení -zpravy

Mohlo by se vám líbitNebo ne?
Redakce doporučuje