Trampolína…ještě donedávna dětskou hračkou, aktuálně nejoblíbenější fitness pomůckou. Tak zvaný jumping, jak se dnes skákání na trampolíně nazývá můžete provádět pod dozorem trenéra ve fitness centru nebo doma v případě, že si trampolínu pořídíte do interiéru nebo na zahradu. Zažít pocit bez tíže a vrátit se do dětství můžete bez ostychu, protože dnes více než jindy platí pravidlo ‘kdo neskáče, není Čech’… kouzlu trampolíny podlehnou naprosto všichni.

Jaké jsou výhody skákání na trampolíně?  

Ještě před tím, než si řekneme možnosti, jak a kde si můžete na trampolíně zaskákat, je dobré si povědět něco o přínosech skákání na trampolíně, protože ty jsou značné!

– Trampolína šetří klouby a kosti. Díky pružinám nejsou nárazy při skákání tak silné, jako třeba na švihadle.

– Na trampolíně do pohybu zapojujete celé tělo a to zejména díky rovnováze, kterou musíte držet po celou dobu skákání. Balanc posílí svaly a to i ty, o kterých ani netušíte, že je máte.

  •  Skákání na trampolíně spálí tuky a kalorie. Protože patří skákání mezi aerobní aktivity, spalovat začnete již po 20 minutách.
  • Trampolína vám pomůže v boji proti celulitidě. Je ověřené, že právě skákání zmírňuje projevy celulitidy. Svou snahu můžete podpořit i podpůrnými krémy a gely na celulitidu, kterých je na trhu spousta.
  • Pravidelné skákání na trampolíně zrychlí váš metabolismus.
  • Podpoří kardiovaskulární systém.
  • Pravidelný pohyb posílí vaši imunitu.
  • Skákáním na trampolíně vyplavíte endorfiny známé jako hormony štěstí. Cítit se tak budete báječně.
  • Trampolína vám přinese uklidnění, pohodu a relax. Je dokázáno, že nenáročné skoky mohou působit antistresově.

Jak se cvičí? 

Cvičení na trampolíně vás bude bavit. Možná i proto, že jsou všechny cviky nenáročné. Jejich základem je poskakování, u kterého provádíte nejrůznější výpady, rotace, výskoky, unožování, přesouvání váhy z jedné nohy na druhou, dřepy a podobně. Zapomenout nesmíte na startovní rozcvičení a finální uvolnění.

Jak se cvičí ve fitness centru? 

Protože je skákání na trampolíně dnes asi nejaktuálnějším trendem, narazíte na tuto nabídku téměř v každém fitness centru. Cvičení probíhá pod dozorem trenéra. Každý má k dispozici svou malou trampolínu, u které je zpravidla i madlo pro držení rovnováhy. Cvičí se v doprovodu rytmické hudby asi tři čtvrtě hodiny. A jaké jsou výhody cvičení ve fitness centru? Hlavně správnost cviků, které ani nemusíte sami vymýšlet a kolektiv, v němž si najdete kamarády i zábavu.

Jak se cvičí doma? 

O tom, že na trampolíně lze cvičit i doma není pochyb. Pořídit si můžete trampolínu do interiéru, která má zpravidla v průměru do 140 centimetrů, ale i trampolínu ven na zahradu, která může mít v průměru až 4 metry. Vždy dbejte na dostatečně volný prostor kolem trampolíny, stejně jako na bezpečné složení. Pak postupujte jako ve fitness centru, pusťte si hudbu a cvičte minimálně 30 minut.

Jaké jsou další tipy?

  • Cvičení na trampolíně vás nadchlo a chcete si ji pořídit i domů? Než tak učiníte, zkuste navštívit fitness centrum, které tento program nabízí. Třeba počáteční nadšení vyprchá. A nebo třeba ne a vy vášni skákání na trampolíně doslova propadnete.
  • Pokud máte doma zahradu a děti, doporučujeme pořízení velké trampolíny. Využijí ji i vaše děti, na zahradě můžete dovádět společně.

 Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

Novinky-Zprávy.cz   

Tiskové-zprávy.eu     

Aktualitycz.cz

Related post

Zdraví

Jak zhubnout rychle a neztratit energii

Sport Zdraví

Kouzlo jógy

Sport Zprávy

Český distributor LEVELSPORTKONCEPT spojil síly se značkou Mizuno

Comment(0)