- Komerční sdělení -zeny
ZajímavostiJak psát tiskové zprávy

Jak psát tiskové zprávy

-

- Komerční sdělení -aktuality

Tisková zpráva představuje textové sdělení médiím: televize, internet, rádio, noviny, které vydává politická strana, obchodní společnost nebo jiná organizace ve chvíli, kdy má potřebu sdělit něco důležitého veřejnosti. Píše se podobně, jako zpráva novinová, kde jsou důležité informace v úvodním odstavci. Obvyklý rozsah tiskové zprávy se pohybuje mezi 1-2 NS (normostrany). Mezi nejdůležitější prvky takovéto zprávy patří přesnost, úplnost, věcnost, jasnost a spolehlivost.

Sledujte novinové sloupky

Skvělý způsob, jak se naučit psát „tiskovky“ je sledovat a zkoumat novinové sloupky, abyste viděli, jak píši ostatní novináři. Jestliže vaše tisková zpráva bude napsána obdobně, je mnohem větší šance, že bude vytištěna. Nesnažte se do sdělení zakomponovat toho příliš – mohlo by to mást vydavatele i čtenáře. První odstavec by měl zahrnovat hlavní znaky příběhu, které budou celistvé. Nutné bude odpovědět na otázky o kom je příběh, čeho se týká, kdy se odehrává, kde se to koná, jakým způsobem událost proběhne, proč se to vůbec koná? Důležité informace se uvádějí vždy hned na začátku. Novináři dostávají denně více než tisíc článků. Jestliže chcete skutečně zaujmout, věnujte pozornost tomu, aby vaše sdělení ihned zaujalo a udrželo čtenáře v pozornosti.

Na co se zaměřit při psaní tiskové zprávy

Pozornost věnujte již samotnému titulku, jde o první informaci, kterou každý uvidí. Snažte se držet faktu a piště ve třetí osobě. Rozhodně buďte objektivní a nepoužívejte při psaní emocionální vyjádření. Buďte aktuální a nepoužívejte staré termíny (před týdnem, minulý měsíc). Nesnažte se být za každou cenu příliš vtipní nebo přemoudřelí.

Jak nabídnout svou práci

Rozhodněte se kam svou zprávu/článek pošlete. Zjistěte si jména i kontakty na redaktory a mějte na paměti, že ten, který tam pracoval před rokem, už tam být nemusí. V případě, že máte již dohodnuto, snažte se svou práci odevzdat včas. Pokud tak nemůžete z nějakých důvodů učinit, pak to sdělte s předstihem. Rovněž si zjistěte, jakým způsobem mají být vaše informace dodány: emailem, poštou, faxem. Kvalitní a zřetelná fotografie vašemu článku může výrazně pomoci. Někteří využívají vlastní fotografie, ale jinde ocení i vaše snímky. Jakmile tiskovou zprávu článek odešlete, nezapomeňte zkontaktovat příslušného novináře, zda obdržel váš text a ujistěte se, jestli požadují ještě i další informace.

V případě zájmu o napsání a vydání tiskové zprávy nás kontaktujte na : info@press-media.cz

Tiskové Zprávy

Mohlo by se vám líbit

Červené víno – uznávaný symbol chutí

Červené víno, skvostné dílo vinařů a oblíbená chuťová pochoutka mnoha milovníků vína po celém světě. Tato výjimečná nápojová lahůdka...

S jarem přichází ideální čas na reorganizaci vašeho domova. Jak na to?

Zima se chýlí ke konci a o slovo se konečně hlásí jaro. Delší dny a slunečné počasí vlévá lidem...
- Komerční sdělení -zpravy

Proč byste měli vyzkoušet přírodní kosmetiku?

V posledních letech se stále více lidí obrací k přírodní kosmetice. A není divu. Nabízí totiž hned několik benefitů,...

Už jste četli?

Červené víno – uznávaný symbol chutí

Červené víno, skvostné dílo vinařů a oblíbená chuťová pochoutka...
- Komerční sdělení -zpravy

Mohlo by se vám líbitNebo ne?
Redakce doporučuje