- Komerční sdělení -zeny
ZdravíSezóna chřipky začíná: přes příklon k přírodním preparátům nejčastěji...

Sezóna chřipky začíná: přes příklon k přírodním preparátům nejčastěji polykáme tabletky

-

- Komerční sdělení -aktuality

Ačkoli podle lékařů chřipková sezóna vrcholí na přelomu roku, v lékárnách startuje už na podzim. Vyplývá to z prodejních dat největšího lékárenského e-shopu Lékárna.cz.

Měřeno počtem kusů prodaných v kategorii přípravků na chřipku a nachlazení je nejsilnějším chřipkovým měsícem leden, kdy se prodá o 41 % více léčiv oproti celoročnímu průměru. Říjen je ale hned druhým nejsilnějším měsícem (prodeje jsou vyšší o 37 %). „S příchodem chladnějšího počasí se někteří lidé připravují na chřipkovou sezónu. Už v září byl prodej v dané kategorii o sedm procent vyšší oproti průměru,“ říká Zuzana Šenoltová, brand marketing manažerka Lékárny.cz.

„Většinou ‚letí‘ to, co se objeví v reklamě. Poslední dobou se lidé přiklání k přírodním produktům a dávají přednost bylinným preparátům jako je lichořeřišnice, imunoglukany nebo echinacea a homeopatikům jako Oscillococcinum,“ shrnuje Mgr. Pavla Horáková, která vede tým lékárníků poskytujících prostřednictvím chatu rady zákazníkům Lékárny.cz.

S posilováním imunity je vhodné začít již během roku, doporučuje šéfka týmu online lékárníků. „Vhodnými opatřeními jsou například otužování, saunování, pohyb na čerstvém vzduchu, užívání probiotik, imunoglukanů či rozmanitá strava bohatá na vitamíny, minerály, vlákninu a další důležité složky,“ doporučuje Pavla Horáková.

Absolutně nejprodávanější značkou v kategorii je počtem prodaných kusů Paralen (v Top 10 má 30% podíl). Sedm produktů v nejprodávanější desítce přípravků jsou tablety. Přes rostoucí trend posledních let nakupovat více doplňky stravy se na celkových počtech prodaných kusů v kategorii podílejí jen zhruba 25 % (a měřeno výší tržeb čtyřiceti procenty).

Obrat kategorie za poslední sezónu (září 2016 až srpen 2017) byl meziročně vyšší o 4,4 %, v předchozí sezóně dokonce o 12,5 %. Během pěti let tržby za přípravky na chřipku a nachlazení vzrostly o 47,5 %.

Lékárna.cz funguje od roku 2003 jako první česká online lékárna. V roce 2017 zmodernizovala web, aby odpovídal nejnovějším požadavkům zákazníků.

Top 10 nejprodávanějších značek

(podle počtu prodaných kusů)

Paralen (30,1 %)

Ibalgin (17,5 %)

Olynth (10,9 %)

Celaskon (7,1 %)

Coldrex (6,9 %)

Nurofen (6,2 %)

Panadol (5,9 %)

Ibuprofen (5,5 %)

Acylpirin (5,1 %)

Nasivin (4,8 %)

Mohlo by se vám líbit

Víte, proč vybrat dceři dámské kolo? Ani kvalitní model nemusí stát majlant 

Ve spoustě rodin se můžeme setkat s tím, že používají jen pánská kola a považují je za jakýsi univerzál. Na...

Nová plátěná taška Natoo: zdraví, příroda a styl

„Healthy all the way“, neboli česky „Zdravě po celou cestu“. Tak zní slogan fresh bister Natoo. Najdete ho...
- Komerční sdělení -zpravy

Na Rohlik.cz je chřestová sezona. E-shop nabízí český chřest za stejnou cenu jako loni

Největší tuzemský e-shop s potravinami Rohlik.cz začal nabízet tradiční lokální chřest, a to jako jeden z prvních prodejců na...

Už jste četli?

Víte, proč vybrat dceři dámské kolo? Ani kvalitní model nemusí stát majlant 

Ve spoustě rodin se můžeme setkat s tím, že používají...

Nová plátěná taška Natoo: zdraví, příroda a styl

„Healthy all the way“, neboli česky „Zdravě po...
- Komerční sdělení -zpravy

Mohlo by se vám líbitNebo ne?
Redakce doporučuje