Už vás nebaví každoroční porušení novoročních předsevzetí? Pojměte je trochu jinak a nedávejte si cíle, které jsou nad vaše síly. Poradíme vám, jak na to!

Novoroční předsevzetí se mnohdy stává pouze krátkodobým cílem. Někdo s ním bojuje jen pár dní, jiní týdny, ale jen malá hrstka jedinců si může na konci roku říci „SPLNĚNO“. Jak si tedy navrhnout seznam předsevzetí, abyste patřili k oněm šťastlivcům? Čtěte dál!

predsevzeti

Nejčastější chybování

Drtivá většina si striktně navrhuje svá novoroční přání formou zákazů či příkazů. To je hned první kámen úrazu. Jestli nehýříte přebytkem pevné vůle, budete mít zřejmě problém poprat se s jedním, natož se seznamem předsevzetí.

Zamyslete se nad tím, jestli jste doopravdy připraveni  s určitou činností nadobro skoncovat či naopak začít. Nejste si stoprocentně jistí? V tom případě si nic nezakazujte ani nepřikazujte! Vedlo by to akorát k rychlejšímu porušení a většímu osobnímu zklamání.

Populární předsevzetí

  1. Přestanu kouřit! Nejfrekventovanější přání kuřáků. Uznejte sami, kolik lidí se ve vašem okolí rozhodlo stát v novém roce nekuřákem a kolik z nich se jím doopravdy stalo?
  2. Musím zhubnout! Velmi oblíbené přání, především u ženského pohlaví. A mnoho jich taky zhubne. Dokážou si ale svou vysněnou váhu udržet? Narazí na jojo efekt nebo se na konci roku opět diví, kde se ta kila navíc vzala? Z takového předsevzetí se dost často stává začarovaný kruh.
  3. Budu pravidelně cvičit! O popularitě tohoto předsevzetí ví nejvíc především majitele fitness center a posiloven. Po Novém roce téměř bojujete o každé volné místo na vybranou lekci. Pravidelní návštěvníci mezi sebou začínají pomalu uzavírat sázky o tom, kdy se přílivová vlna dočasných nadšenců vytratí.

spanek

Zkuste to jinak!

Nebuďte na sebe „zlí“ a zkuste pojmout novoroční seznam příjemnější cestou. Zákazy, příkazy, nařízení…To už samo o sobě zní drasticky a nikdo z nás je určitě rád nemá, když je na nás v dětství aplikovali rodiče, později učitelé a v dospělosti třeba nadřízení.

Přistupujte k sobě, jako k malému dítku. Bázlivě a opatrně. Seznam si vytvořte podrobněji a berte ho třeba jako své vlastní doporučení. Nezapomeňte na motivační systém, odměnu a zahrnout i příjemné činnosti jako například koupit si oblíbenou knihu, dopřát si více spánku, častěji relaxovat a tak podobně.

 Příklad: „Budu se snažit žít zdravěji“

Leden:  Můžu omezit tučná a mastná jídla, vynechám výtah nebo vystoupím dvě zastávky předem a dojdu pěšky, přečtu svou oblíbenou knihu.

Na konci měsíce mě čeká odměna: „Langoš ve výtahu“ 🙂

Únor: Vynechám sladkosti a jiné pamlsky, začnu chodit na procházky a budu při nich relaxovat, dopřeju si kvalitní a dostatečný spánek.

Na konci měsíce mě čeká odměna: “ Čokoláda na gauči o půlnoci“ 🙂

A tak dále…Svůj seznam si samozřejmě přizpůsobte podle svých cílů, kterých chcete dosáhnout. Důkladně si jej promyslete a sepište na papír. Seznam si vyvěste na místo, kde na něj každým dnem narazíte. Nespěchejte, vše má svůj čas. Raději pořádně, pomalu a se zaslouženou odměnou!

Přejeme hodně úspěchů!

Novoroční předsevzetí netradičně| Picaso.cz

Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

Seznam-Novinek.cz

InternetPressMedia.cz

PRwebs.cz

 

Share the joy
  • 28
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    28
    Shares

Post by redakce

Comment(0)