Je mi 30

„Stravování je v tomto věku problematické. Ženy se stávají maminkami a jedí nepravidelně, potažmo i nevhodně. Po porodu se vrhají do mnoha diet, narušují si metabolismus a utěšují se faktem, že přece ‚jenom‘ dojídají po dětech. Energie z piškotů a přesnídávek děti vydají, ale maminky ne. V jídelníčku je tedy třeba nastavit rozmanitost, pestrost, zohlednit energetický výdej a hodně si hlídat pitný režim. Na což zapomínají ženy i muži úplně stejně.“

 

Potřebujete doplňovat především vápník, fosfor, hořčík, podstatný je vitamín D. Ten získáte ze sluníčka, vápník najdete v mléčných produktech, brokolici, ve vejcích, v máku.

40 a první známky únavy jsou zde

Ozývají se zdravotní problémy. Objevují se hormonální potíže. Klouby jsou v pohodě, ale pokud trpíte nadváhou nebo obezitou, už nejásají při dřepech, výskocích a dlouhé chůzi. Jestliže necvičíte, začínají ochabovat svaly.Chce to vybrat si cvičení skutečně šité na míru : žádné hromadné lekce všeobecně zaměřené. Dobré jsou kruhové tréninky, cvičení s trenérem nebo jakákoliv forma jógy. Skvěle na protažení těla i psychiku také funguje plavání i jiná aktivita , která vás opravdu baví. Už neztrácejte čas něčím, co vás nedělá šťastnou ! Rozhodně to ale musí být aspoň 3x týdně.

V jídelníčku by vám nemělo chybět ovoce, zelenina, celozrnné výrobky, polotučné sýry a mléčné výrobky, humus, ryby drůbež, ořechy, a semínka apod.

Velké zúčtování v 50-ti

„Směrem k padesátce ubývá hormon estrogen. Vhodné je zařadit do stravy rostlinné hormony (například sóju nebo lněné semínko). Při silnějším krvácení lze využít přírodní zdroje železa. Najdete ho například v zelené zelenině, řepě, hovězím mase…. Potíž ale je, že s přibývajícím věkem lidé na jídlo dbají stále méně. I proto jim chybí další důležitá věc, vláknina, důležitá pro střeva. V jídelníčku by tedy měl být dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin, celozrnných produktů. A ubírat je naopak potřeba více živočišné tuky. Snížíte tím riziko kardiovaskulárních onemocnění.“

V 60-ti hraje hlavní prim pohyb

„Průzkumy ukazují, že stravovací návyky starších lidí se velmi liší od těch mladších. Jakoby lidé nad 60 měli pocit, že už nemusí jíst kvalitně. V jejich jídelníčku tak často chybí ryby, ovoce, zelenina, maso i sýry. Senioři jsou často finančně omezeni, proto je v jejich nákupním košíku upřednostňována levná varianta potravin s nedostatkem potřebných nutrietů. Je potřeba hledat kompromis. Další problém může nastat z hlediska celoživotních návyků daného člověka, které se špatně mění. Na druhou stranu mají senioři více času, a proto by měl specialista klienta nasměrovat k pomalé změně, jak trávit čas i s výběrem potravin.“

Nešiďte se ani v 70-ti

„Lidé po sedmdesátce vyžadují méně kalorií na den než ti mladší, protože jejich životní styl už je převážně sedavý. Ale požadavky na vitaminy a minerální látky zůstávají stejné nebo se zvyšují. Což se špatně sestaveným jídelníčkem může vést k nedostatku některých živin. Často se setkáváme s nízkou váhou  – podvýživou. Lidé mohou být podvyživení z důvodu nechuti k jídlu, ztráty chrupu, zhoršení trávení některých potravin a na stav váhy mají vliv i medikamenty.“

Redakce Press-News.cz

Doporučuje další zajímavé články na mediích

MetSo.cz

40plus.cz

PressExpress.cz

Share the joy
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Post by redakce

Related post

Recepty

Víte, jaká kořenová zelenina vám pomůže zhubnout?

Comment(0)